The New Hork Eimes nytimes.com

August 15, 2005

Corrections

An article on Saturday about Cindy Sheehan, the antiwar protester whose son died in Iraq and who is camped out near President Bush's ranch in Crawford, Tex., quoted incorrectly from remarks about her by Bill O'Reilly, the Fox News television host. Mr. O'Reilly did not call Ms. Sheehan treasonous. His comment, during his program on Tuesday, referring to applause for her cause on an antiwar Web site, was, "I think Ms. Sheehan bears some responsibility for this, and also for the responsibility of other American families who have lost sons and daughters in Iraq, who feel that this kind of behavior borders on treasonous." And on Wednesday he added, "I said some families who also lost loved ones in Iraq believe what she's doing borders on treason." (Go to Article)

Because of an editing error, an article and a headline on Thursday about a dispute over pay for New York City police recruits referred imprecisely to their new starting salary. They will be paid at an annual rate of \$25,100 for the first 6 months, while they are in training at the Police Academy, and at a rate of \$32,700 for the next 18, after they begin patrolling the streets. Thus the total for their first year on the job is \$28,900, not \$25,100. (Go to Article)

For the Record

Because of an editing error, an article yesterday about the thoughts and concerns of Jewish settlers in Gaza as their withdrawal deadline approached referred incorrectly to graves that will be moved. Not all are graves of settlers who were killed in Gaza; some of those buried were killed elsewhere and then buried in Gaza, or had ties to the settlers. (Go to Article)

An article yesterday about the Pentagon's problems in trying to provide American troops in Iraq with improved body armor that protects against the most lethal attacks by insurgents omitted a zero in some copies from the number of troops worldwide using that armor. It is 996,000. (Go to Article)

A front-page article yesterday about chaos at Heathrow Airport after a sudden strike at British Airways referred incorrectly to the reaction of the staff at Gate Gourmet, a catering company, to the news that more than 600 other workers had been fired. While some catering workers walked off their jobs, company officials persuaded them to return. The staff did not walk out en masse. (Go to Article)

An article on Thursday about the critical position taken by Muslim leaders in Britain against militant Islamists referred incorrectly to one such leader, Shahid Malik, a member of Parliament from the Labor Party. He is one of only four Muslim members, but not the only British-born one. (The other is Sadiq Khan, also of Labor.) (Go to Article)

The Letter from Europe article on Thursday about the increasingly uncertain outcome of the elections in Germany next month misspelled the name of the German news magazine that proclaimed the race to be "suddenly wide open again." It is Der Spiegel, not Spiegel. (Go to Article)

A picture caption in Science Times on Tuesday with an article about ways that parasites control their hosts misidentified insects that were using a caterpillar. They were wasp pupae and a newly emerged adult wasp - not mosquito pupae and an adult mosquito. (Go to Article)

The E-Commerce Report column in Business Day on July 18 about the growth of Internet radio misstated the name of a Web site introduced in May by Infinity Broadcasting. It is <u>KYouRadio.com</u>, not <u>KYouRadio.com</u>. (Go to Article)

A front-page capsule summary on Saturday for an Arts & Leisure article about two composers whose careers suffered under the Nazis misstated their religious backgrounds. They were not both Jews; Karl Amadeus Hartmann was Roman Catholic and Franz Schreker was of half-Jewish descent. (Go to Article)

The Times welcomes comments and suggestions, or complaints about errors that warrant correction. Messages on news coverage can be e-mailed to <u>nytnews@nytimes.com</u> or left toll-free at 1-888-NYT-NEWS (1-888-698-6397). Comments on editorials may be e-mailed to <u>letters@nytimes.com</u> or faxed to (212) 556-3622.

Readers dissatisfied with a response or concerned about the paper's journalistic integrity may reach the public editor, Byron Calame, at <u>public@nytimes.com</u> or (212) 556-7652.

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637).

Copyright 2005 The New York Times Company | Home | Privacy Policy | Search | Corrections | XML | Help | Contact Us | Work for Us | Back to Top